verkoopsvoorwaarden
ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN REDERIJ SEASTAR - ONLINE BOEKINGEN
ARTIKEL 1 : DOEL VAN HET ONLINE BOEKINGSSYSTEEM Via het online boekingssysteem van de rederij Seastar kan u
tickets kopen in voorverkoop voor één van onze vaarten. Daar de plaatsen op de vaarten beperkt zijn en afhankelijk
van het type vaartuig, zijn uw geboekte tickets enkel geldig op de gekozen datum. U kan enkel tickets voor data’s
boeken die in ons systeem open staan voor online tickets. Vanaf 1 u voor afvaart (voor de havenrondvaart) en 2u
voor afvaart (voor de IJzertocht) wordt de verkoop afgesloten.
ARTIKEL 2 : TARIEVEN EN BETALINGSMODALITEITEN Via het online boekingssysteem koopt u kaarten die 100%
voorafbetaald moeten worden door middel van een bankkaart of uw online home-banking systeem. Op uw uittreksel
wordt “BV Zeester” vermeld als debiteur.
ARTIKEL 3 : BEVESTIGING VAN DE RESERVATIE Na de boeking van de reservatie krijgt u een automatische bevestiging
van deze reservatie. Na goede ontvangst van de betaling verkrijgt u hier ook tevens een betaalbevestiging. Deze
bevestiging en de bijlage dient u niet af te printen . Een bewijs op de smartphone of tablet mag u gebruiken als
toegangsbewijs bij inscheping.
ARTIKEL 4 : WIJZIGINGEN VAN DE RESERVATIE Wijzigingen van een reservatie op vraag van de klant kan gebeuren via
onze reservatiedienst (per mail of per telefoon), waarbij een administratieve kost wordt gerekend van 10% op de
totale som van de te wijzigen tickets met een minimum van 5,00 EUR. Indien uw reservatie gewijzigd moet worden
door annulatie door de rederij (zie art. 6 hieronder), kan dit kosteloos gebeuren via onze reservatiedienst.
ARTIKEL 5 : TERUGBETALINGEN / ANNULATIE Tickets zijn 100% pre-paid en non-refundable. Terugbetalingen zijn niet
mogelijk. Annulatie is mogelijk aan 100% van de totale kostprijs.
ARTIKEL 6 : ANNULATIES VAN VAARTEN DOOR DE REDERIJ Het vastgestelde programma is slechts een richtschema.
Indien blijkt dat het programma niet kan afgewerkt worden omwille van, onvoldoende deelnemers, te late aankomst
voor inscheping, organisatorische, nautische, vaartechnische of veiligheidsredenen (mist, storm, ongunstige tij,
motorpech, ed) hebben wij de verantwoordelijken van Rederij Seastar en de schippers het recht het programma te
wijzigen. Indien mogelijk - voorafgaandelijk telefonisch of per mail verwittigd. Hiervoor is het belangrijk dat wij
beschikken over uw juiste contactgegevens. De rederij Seastar kan bij deze niet verantwoordelijk gesteld worden
voor welke vorm dan ook van schadevergoeding of andere. Bij annulatie van uw vaart door de rederij blijven uw
tickets geldig voor een gelijkaardige vaart volgens beschikbaarheid, op te nemen binnen het jaar na originele
vaardatum. Hiervoor contacteert u onze reservatiedienst per mail (
die uw reservatie manueel zal overboeken naar een andere datum naar keuze. Hiervoor krijgt u dan een nieuwe
bevestiging, die u zal moeten overhandigen bij inscheping.ARTIKEL 7 : NO SHOW (AFWEZIGHEDEN) EN TE LATE AANMELDINGEN Indien de houder van de geboekte tickets niet
op het afgesproken aanmeldingsuur en de afgesproken inschepingsplaats (zie uw bevestiging) verschijnt (om welke
reden dan ook), wordt hij aanzien als een no-show (afwezige passagier) en wordt de registratie en
inschepingsprocedure afgesloten. Passagiers die zich laattijdig aanmelden kan de toegang tot het vaartuig worden
ontzegd. Er worden hier ook geen terugbetalingen voorzien. De rederij Seastar beschikt over diverse opstapplaatsen
te Nieuwpoort. Hou dus goed het laatste uur van registratie en de inscheepplaats in de gaten !
ARTIKEL 8 : VERANTWOORDELIJKHEDEN VAN DE PASSAGIER De verantwoordelijkheden van de opvarenden zijn: Zich
te voegen naar het gezag van de schipper. Zich te onthouden van handleidingen of gedragingen die de veiligheid van
het schip en de opvarenden in gevaar zou kunnen brengen (bv. zwemmen zonder toestemming van de schipper).
Zich steeds rustig en veilig te verplaatsen op het schip en zich goed vast te houden. In noodsituaties alle hulp te
bieden waartoe men in staat is. Personen die zich in een dronken toestand bevinden kunnen het inschepen worden
ontzegd door de reder of de kapitein. Het gebruik van alcoholische dranken aan boord dient tevens te worden
beperkt. Opvarenden mogen zich in geen geval in een dronken toestand bevinden tijdens de vaart. Elk niet
medicinaal gebruik van drugs of verdovende middelen is ten strengste verboden. Bij incidenten kan door de
bevoegde instanties een alcohol en/of drugtest worden afgenomen en kan de opvarende van boord worden
verwijderd op éénvoudige vraag van de kapitein of de reder. Alle kosten en schadebedingen hieruit voortvloeiend
komen ten laste van de opvarende passagier. Personen moeten alle afval deponeren in de hiervoor opgestelde
vuilnisemmers op het vaartuig. In geen geval mag afval (bvb. blikjes, flesjes of andere) overboord worden gegooid.
Zie hiervoor ons milieubeleid, ISM 336/2006.